روش انجام تست بارداری خانگی با نمک در 3 مرحله

دسته بندی ها : مقالات
تصور کنید که زنی در دهه 1920 هستید. احتمال می‌دهید باردار باشید اما مطمئن نیستید. چه کاری باید انجام دهید؟ تست‌های رایج بارداری امروزی که به آسانی در داروخانه‌ها در دسترس هستند و اثبات شده‌اند که حاملگی را با دقت بالایی تشخیص می‌دهند، تا سال 1976 توسط سازمان غذا و دارو تایید نشده بودند.
تست بارداری خانگی با نمک

در روزگار قدیم، زنان عموما باید منتظر نشانه‌هایی مانند دیر شدن قاعدگی، تهوع صبحگاهی، خستگی مفرط و بزرگ شدن شکم می‌شدند تا با اطمینان از وضعیت بارداری خود مطلع شوند. اما علاوه بر این نشانه‌ها، ممکن است چیزهایی مبنی بر تست‌های بارداری خانگی با استفاده از نمک شنیده باشید. این تست نمکی چگونه کار می‌کند و چقدر قابل اعتماد است؟ در این مقاله هر آنچه را که باید درباره تست بارداری خانگی با نمک بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهیم. تا انتها همراه ما باشید.

مواد و وسایل موردنیاز برای تست بارداری خانگی با نمک

بر اساس منابع مختلف، که البته هیچ کدام از آن‌ها اعتبار علمی ندارند، برای انجام تست بارداری خانگی با نمک به موارد زیر نیاز دارید:

  • یک کاسه یا فنجان کوچک و تمیز برای جمع‌آوری ادرار
  • یک کاسه یا فنجان کوچک و تمیز برای مخلوط ادرار شما و نمک
  • دو قاشق غذاخوری نمک سفید معمولی

در حالت ایده‌آل، از یک کاسه یا فنجان شفاف استفاده کنید تا بهتر بتوانید نتایج را ببینید. نوع نمک نیز در این روش مشخص نشده است؛ بنابراین، ما فرض می‌کنیم که انواعی مانند نمک آبی سمنان و نمک صورتی هیمالیا برای این تست غیرقابل استفاده هستند.

مواد و وسایل موردنیاز برای تست بارداری خانگی با نمک

روش تست بارداری خانگی با نمک

بعد از اینکه همه مواد و وسایل فوق را آماده کردید، می‌توانید این تست را انجام دهید. همان طور که در بخش قبل هم اشاره کردیم، از نمک سفید معمولی برای این کار استفاده کنید. با توجه به خواص و البته قیمت نمک صورتی ایران منطقی نیست که از نمک دیگری به جز نمک‌های سفید استفاده شود.

  1. ابتدا دو قاشق نمک را در کاسه یا فنجان شفافی بریزید.
  2. سپس، مقدار کمی ادرار اول صبح را در ظرف دیگر جمع کنید.
  3. ادرار خود را روی نمک بریزید.
  4. صبر کنید.

اینجاست که همه چیز مبهم‎تر می‌شود. براساس برخی منابع باید چند ساعت صبر کنید، در حالی که برخی دیگر می‌گویند چند دقیقه کافی است.

تحلیل نتیجه تست بارداری خانگی با نمک

اگر کمی در فضای اینترنت برای پیدا کردن «عکس تست مثبت بارداری با نمک» جستجو کرده باشید، احتمالا تصاویر بسیاری از ادرارهای نمکی را پیدا کنید که غالبا آزمایش‌کنندگان بابت مثبت یا منفی بودن آن شک دارند. در واقع به نظر نمی‌رسد هیچ کسی دقیقا مطمئن باشد که به دنبال چه چیزی است و چگونه باید بارداری مثبت را از منفی با این تست تشخیص داد. به همین دلیل تاکید می‌کنیم تست بارداری با نمک برخلاف سوالات مهمی مانند اینکه خوردن نمک در بارداری نشانه چیست مبنای علمی ندارد. با این حال گفته می‌شود نتایج تست بارداری با نمک به دو صورت زیر خواهد بود:

تحلیل نتیجه تست بارداری خانگی با نمک

تست منفی بارداری با نمک

فرضا اگر هیچ اتفاقی نیفتد، به این معنی است که آزمایش بارداری شما منفی بوده و صرفا یک فنجان ادرار نمکی روی دستتان مانده است که باید دور بریزید! اگر فقط به خاطر این تست به دنبال این سوال هستید که نمک آبی از کجا بخریم، سخت در اشتباهید. نمک آبی خواص فوق‌العاده‌ای دارد که حتی هر دانه آن، می‌تواند عناصر مغذی فراوانی به بدنتان برساند. پس به جز نمک سفید، از نمک دیگری استفاده نکنید.

تست مثبت بارداری با نمک

بر اساس منابع مختلف، تست مثبت بارداری با نمک از نظر ظاهری شیری رنگ یا پنیری خواهد بود. گفته می‌شود که نمک با گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG)، هورمونی که در ادرار (و خون) زنان باردار وجود دارد، واکنش نشان می‌دهد. در واقع hCG همان چیزی است که توسط نوارهای تست بارداری خانگی دریافت می‌شود اما مقادیر کافی از آن باید در بدن شما جمع شود تا در ادرار خودش را نشان دهد. در بخش بعد دقت تست بارداری خانگی با نمک را بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم چرا به جای پرداختن به چنین مواردی در این دوران حساس باید به دنبال چیزهای مهم‌تری مانند جایگزین نمک برای فشار خون و دیگر دستورالعمل‌های غذایی دوران بارداری باشید.

تست بارداری خانگی با نمک چقدر دقیق است؟

تست بارداری خانگی با نمک بهتر است صرفا به عنوان یک آزمایش سرگرم‌کننده انجام شود. برخلاف آنچه در مورد خواص روغن زیتون و نمک برای صورت و دیگر فواید نمک در سایر مقالات توضیح دادیم، هیچ پشتوانه پزشکی، مبنای علمی، یا تاییدیه‌ای مبنی بر دقت این تست وجود ندارد. دلیلی ندارد که باور کنیم نمک با hCG واکنش نشان می‎‌دهد؛ چرا که هیچ پژوهش منتشر شده‌ای نیست که به طور کلی از این ایده یا آزمایش حمایت کند. با این حال ممکن است نتیجه دقیقی به دست آورید، زیرا بعضی اوقات براساس قوانین احتمال ممکن است نتیجه تست با واقعیت مطابقت داشته باشد.

بهترین تست بارداری خانگی؛ کدام تست بارداری خانگی دقیق‌تره؟

بهترین تست بارداری خانگی؛ کدام تست بارداری خانگی دقیق‌تره؟

اگر می‌خواهید با روش‌های قطعی بارداری خود را تشخیص دهید، توصیه می‌کنیم از انواع کیت‌های خانگی و بی بی چک استفاده کنید. برای دریافت نتیجه دقیق‌تر باید از این تست‌ها بعد از گذشتن یک هفته از زمان قاعدگی استفاده کنید. البته همین تست‌های تایید شده هم نمی‌توانند صددرصد تایید کنند که شما باردار هستید. از این رو برای جواب قطعی، از روش‌های دیگری مانند آزمایش خون، سونوگرافی یا آزمایش ادراری که در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، استفاده کنید. خلاصه اینکه نمک با وجود خواص بسیار مانند تاثیر کیسه نمک داغ برای لاغری شکم و دیگر فواید بی‌شماری که دارد، گزینه مناسبی برای تست بارداری نیست.

تست بارداری خانگی با نمک؛ افسانه یا واقعیت؟

در این مقاله از نظر علمی تست بارداری خانگی با نمک را بررسی کردیم. اگر فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، یک تست بارداری خانگی انجام دهید یا با پزشک خود صحبت کنید. در صورت تمایل می‌توانید تست بارداری خانگی با نمک را امتحان کنید، اما نتایج را خیلی جدی نگیرید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی بلو سالت به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روش انجام تست بارداری خانگی با نمک در 3 مرحله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©