نمک بدن برای رفع تیرگی پوست، زیر بغل، زانو و آرنج

دسته بندی ها : مقالات
زیر بغل، زانو و آرنج شما به طور طبیعی باید تقریبا همرنگ بقیه پوستتان باشد. اما گاهی اوقات، پوست این نواحی تیره‌تر می‌شود. تیرگی این قسمت‌ها چیز جدی و مهمی نیست اما ممکن است برخی افراد آن‌ها را خجالت‌آور بدانند و بر اعتماد به نفسشان تاثیر بگذارد. تیره شدن اغلب به دلیل یک بیماری پوستی به نام آکانتوز نیگریکانس است که باعث ضخیم و تیره شدن پوست در محل‌های چین‌خورده می‌شود. در این مقاله دلایل بروز این بیماری را توضیح می‌دهیم و سپس راهنمایی‌تان می‌کنیم چگونه با استفاده از نمک این تیرگی‌ها را از بین ببرید. تا انتها همراه ما باشید
نمک بدن برای رفع تیرگی پوست

چه عواملی باعث تیرگی پوست می‌شود؟ علت تیرگی پوست بدن چیست؟

قبل از اینکه به لزوم استفاده از نمک آبی برای رفع تیرگی پوست بپردازیم، بهتر است با دلایل تیره شدن پوست آشنا شوید. رنگ پوست توسط سلول‌های رنگدانه‌ای به نام ملانوسیت تعیین می‌شود. وقتی این سلول‌ها بیشتر تکثیر شوند، می‌توانند رنگ پوست را تیره‌تر کنند. هر کسی ممکن است به مبتلا شود، اما برخی افراد در معرض خطر بیشتری قرار دارند. برای مثال کسانی که پوست تیره‌تری دارند، نسبت به سفیدپوست‌ها بیشتر دچار می‌شوند.
گاهی اوقات از طریق یک ژن معیوب به ارث می‌رسد. اگر والدین، خواهر و برادر یا یکی دیگر از بستگان نزدیکتان به این عارضه مبتلا هستند، به احتمال زیاد شما هم لکه‌های تیره روی پوست زیر بغل، زانو و آرنج‌تان خواهید داشت. همچنین، تحریک ناشی از اصلاح یا کندن مکرر موهای زائد ممکن است تولید ملانوسیت اضافی را تحریک کند و باعث AN شود. بنابراین مهم است که برای جلوگیری از تحریک زیر بغل، قبل از اصلاح پوست را با یک صابون ملایم یا کرم اصلاح چرب کنید و بعد از اصلاح نیز کرم مرطوب کننده بدون عطر بزنید. دلایل زیر نیز در بروز تیرگی‌ها در نواحی مذکور موثر هستند

اثیر چاقی در تیرگی زیر بغل، زانو و آرنج

شاید ارتباط چاقی با تیرگی پوست به اندازه تاثیر تب‌بری پاشویه با آب نمک عجیب به نظر برسد؛ اما جز واقعیت نیست. وزن اضافی بدن شما را در برابر عملکرد انسولین مقاوم‌تر می‌کند. در واقع این هورمون به تنظیم قند خون شما کمک می‌کند؛ اما سطوح بالای آن در خون می‌تواند منجر به افزایش تولید سلول‌های رنگدانه پوست شود. بیش از نیمی از بزرگسالانی که 200 درصد یا بیشتر از وزن ایده‌آل خود بیشتر هستند، سیاهی زیر بغل و سایر تیرگی‌های پوستی را تجربه می‌کنند.

تیرگی از جمله علائم پوستی دیابت نوع دو

چاقی همچنین یک عامل خطر برای ابتلا به دیابت نوع 2 و به عبارتی بیماری قند خون بالاست. افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به AN هستند. با توجه به خواص نمک آبی و صورتی توصیه می‌شود که این دسته افراد به طور مداوم از اسکراب این نمک‌ها روی پوست نواحی حساس استفاده کنند تا احتمال بروز تیرگی به حداقل برسد.

نمک بدن برای رفع تیرگی پوست

مشکلات هورمونی، علت سیاه شدن پوست بازو و آرنج

برخی مشکلات هورمونی سطح انسولین خون را افزایش می‌دهند و بنابراین می‌توانند نیرو محرکه ابتلای فرد به AN باشند. این مشکلات عبارتند از:

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک
  • سندرم کوشینگ
  • آکرومگالی
  • کم کاری تیروئید یا غده تیروئید کم کار

اگر به کم کاری تیروئید مبتلا هستید، توصیه می‌کنیم به جای نمک سفید از نمک صورتی استفاده کنید. این کار به اندازه درمان گوش درد با نمک در بهبود علائم کم کاری تیروئید موثر است.

مصرف برخی داروها و سرطان؛ علت تیره شدن پوست بدن

در موارد نادر، تیره شدن ناگهانی پوست می‌تواند نشانه سرطان باشد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، اغلب معده، کبد یا روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این تومورها سطوح فاکتورهای رشدی را که سلول‌های رنگدانه پوست را تحریک می‌کنند، افزایش می‌دهند. هنگامی که AN در اثر سرطان ایجاد شود، آکانتوز نیگریکانس بدخیم نامیده می‌شود. در این شرایط احتمالا لکه‌های تیره رنگ در اطراف دهان شما نیز ظاهر شوند.

همچنین داروها سطح انسولین خون را بیشتر می‌کنند که می‌تواند منجر به تیره شدن زیر بغل، زانو و آرنج شود. برخی از این داروها عبارتند از:

  • انسولین
  • کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزون
  • هورمون رشد انسان
  • قرص‌های ضد بارداری
  • نیاسین با دوز بالا

در صورتی که بدن با کمبود برخی مواد معدنی نیز مواجه باشد، احتمال تیرگی پوست وجود دارد که این مورد، یکی از دلایل تمایل به خوردن نمک در کودکان نیز هست.

مصرف برخی داروها و سرطان؛ علت تیره شدن پوست بدن

چگونه از نمک بدن برای رفع تیرگی پوست استفاده کنیم؟

اگر دلیل تیرگی پوست شما ابتلا به بیماری یا مصرف داروی خاصی نیست، خوشبختانه برای رفع آن راهکارهایی وجود دارد. در این بخش راهنمایی‌تان می‌کنیم چطور از نمک بدن برای رفع تیرگی پوست استفاده کنید. یک بسته نمک صورتی 125 گرمی کریستالی کافی است تا بتوانید همه موارد زیر را برای روشن شدن پوستتان امتحان کنید.

استفاده از نمک و سرکه سفید برای روشن شدن پوست

سه قاشق غذاخوری نمک صورتی، سرکه سفید و جوش شیرین را با شش قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. سپس مخلوط را روی زیر بغل تمیز بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. هنگامی که خشک شد، با یک پارچه مرطوب گرم آن را پاک کنید. متوجه خواهید شد که زیر بغل‌ها به‌طور مشهودی روشن‌تر شده‌اند. این کار را حداقل یک بار در هفته تکرار کنید تا پوست شما به تیرگی سابق برنگردد.

استفاده از نمک و عسل برای رفع تیرگی پوست

برای خلاص شدن از شر تیرگی‌ها و همچنین رفع خشکی پوست از اسکراب نمک و عسل استفاده کنید. به این منظور در کاسه‌ای، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، یک قاشق چای‌خوری نمک دریا و 5 تا 6 قطره لیموترش بریزید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. آن را روی صورت یا نواحی تیره پوست خود بمالید و به آرامی با نوک انگشتان حدود 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید. در نهایت با آب گرم بشویید.

اسکراب نمک و روغن درخت چای برای رفع تیرگی زانو و زیربغل

روغن درخت چای باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوستی را از بین می‌برد و از این رو در رفع تیرگی پوست تاثیر بالایی دارد. برای استفاده از این روغن، در ظرفی یک قاشق چای‌خوری نمک صورتی را با یک قاشق چای‌خوری روغن درخت چای مخلوط کنید. به خوبی هم بزنید و به مدت 5 دقیقه به آرامی روی پوست خود بمالید. سپس آن را با شوینده مناسب پوستتان بشویید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

استفاده از نمک و عسل برای رفع تیرگی پوست

خرید نمک صورتی اصل برای رفع تیرگی پوست از فروشگاه بلوسالت 24

در این مقاله دلایل تیره شدن پوست برخی نواحی بدن مانند زانو، زیربغل و آرنج را توضیح دادیم و گفتیم چطور با استفاده از نمک می‌توانید از شر این تیرگی‌ها خلاص شوید. بهترین نمک برای تهیه اسکراب صورت و بدن، نمک‌های صورتی اصلی است که در فروشگاه بلو سالت به فروش می‌رسند. شما می‌توانید این نمک جادویی را در مقادیر و سایزهای مختلف از بلو سالت سفارش دهید و روشنی پوست خود را با تهیه و استفاده از ماسک‌های معرفی شده در این مقاله برگردانید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمک بدن برای رفع تیرگی پوست، زیر بغل، زانو و آرنج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©