نمک درمانی در منزل، استفاده از نمک داغ برای دیسک کمر و سیاتیک

دسته بندی ها : مقالات
در نگاه اول کاری به نام نمک درمانی عجیب به نظر می‌رسد، اما اگر از خواص و فواید بی‌نظیر این ماده جادویی اطلاع داشته باشید، انتظار معجزه از نمک چندان بعید نیست! نمک درمانی هم برای ذهن و هم جسم مفید است و علاوه بر فواید پوستی و تنفسی، به کاهش استرس و اضطراب نیز کمک می‌کند. همچنین یکی دیگر از مزایای نمک درمانی تسکین دردهای مزمنی مانند دیسک کمر و سیاتیک است. در این مقاله توضیح می‌دهیم که نمک درمانی چیست و چطور می‌توانید در خانه با انجام آن از شر دردهای بی‌امان کمر خلاص شوید. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید.
نمک درمانی در منزل

نمک درمانی چیست؟ با خواص درمانی نمک آشنا شوید!

با توجه به اینکه ممکن است قیمت هر کیلو نمک آبی کمی زیاد به نظر برسد، بهتر است قبل از خرید با فواید شگفت‌انگیز چنین نمک‌هایی آشنا شوید تا با خیال راحت برای خرید تصمیم بگیرید. در نمک درمانی که تحت عنوان هالوتراپی شناخته می‌شود، این ماده از طریق استنشاق یا خوابیدن در حمام اشباع از نمک به بدن می‌رسد. معمولا در حین نمک درمانی از دستگاهی به نام هالوژنراتور استفاده می‌شود که نمک را در هوا پخش می‌کند. در واقع هالوژنراتور نمک دارویی را به ذرات میکروسکوپی تجزیه می‌کند. این ذرات عملا نامرئی هستند و اندازه آن‌ها فقط یک یا دو میکرون است. با استنشاق ذرات ریز نمک عملکرد ریه بهبود می‌یابد و تنفس راحت‌تر می‌شود. اما چطور می‌توان از نمک درمانی برای بهبود کمر درد استفاده کرد؟

نمک درمانی چیست؟ با خواص درمانی نمک آشنا شوید!

چرا و چگونه نمک درمانی برای دیسک کمر انجام می‌شود؟

برای اینکه با استفاده از نمک درمانی دیسک کمر و سیاتیک خود را بهبود بخشید، باید از حمام نمک استفاده کنید. در این روش، باید در وان آب نمک دراز بکشید. مقادیر فوق اشباع نمک باعث شناور شدن شما می‌شود و این چیزی است که می‌تواند کمردرد، التهاب، سیاتیک و سردرد را تسکین دهد. در واقع با این کار به بدن فرصت می‌دهید که خود را درمان کند؛ زیرا فشاری بر آن وارد نمی‌شود. علاوه بر اثرات جسمی، این روش نمک درمانی در منزل نوعی مراقبه شفابخش است که ذهن را آرام می‌کند. بنابراین قیمت نمک آبی و صورتی کاملا ارزشش را دارد که بابت خرید این معجزه‌های طبیعی کمی هزینه کنید.

خواص آب نمک درمانی چیست؟

نمک درمانی خواص بی‌شماری دارد و حتی درمان سردرد با نمک نیز ممکن است. اما برای بیمارانی که از کمردرد، التهاب و تنش عضلانی رنج می‌برند، نمک درمانی به شکلی که در بخش قبل توضیح دادیم، می‌تواند مکمل مراجعه به فیزیوتراپیست یا کایروپراکتیک باشد. همزمان با اینکه یک فیزیوتراپیست یا کایروپراکتیک مشکل اساسی را برطرف می‌کند، ممکن است دردهای ناخوشایندی را تجربه کنید. شما می‌توانید با آب نمک درمانی سریعا این دردها را تسکین دهید و به فرایند درمان سرعت ببخشید.

نمک داغ برای درد مفاصل و دیسک کمر چه تاثیری دارد؟

هنگامی که بدن شما در آب گرم قرار دارد، هیچ نقطه فشار یا وزنی روی پشت شما قرار نمی‌گیرد. کاهش گرانش در وان آب نمک باعث می‌شود که ستون فقرات به تدریج انحنای طبیعی خود را پیدا کند و مهره‌های ستون فقرات شما در بی‌وزنی از فشار خارج شوند. همچنین منیزیم نمک به عنوان یک عامل ضدالتهاب طبیعی عمل می‌کند و به عضلات شما آرامش می‌دهد. بسیاری از خواص روغن زیتون و نمک برای صورت هم از همین عنصر مفید سرچشمه می‌گیرد.

خواص آب نمک درمانی چیست؟

چه کسانی باید نمک درمانی در منزل را امتحان کنند؟

اینکه بدانید کاندیدای مناسبی برای نمک درمانی یا دیگر موارد استفاده از نمک مانند پاشویه برای تب هستید یا نه، کلید اثربخشی این جادوی طبیعت خواهد بود. افراد مبتلا به کمردرد و التهاب عضلانی در زمان استراحت و مدیتیشن می‌توانند از آب نمک درمانی استفاده کنند. به طور کلی توصیه می‌شود افراد زیر حداقل یک بار نمک درمانی در منزل را امتحان کنند:

  • بیماران مبتلا به درد و التهاب مزمن کمر و گردن
  • بیماران باردار با کمردرد ناشی از اضافه وزن
  • بیمارانی که سردرد استرس و تنش/سفتی عضلانی را تجربه می‌کنند
  • بیماران مبتلا به سیاتیک
  • بیمارانی که پس از آسیب کمر یا جراحی بهبود می‌یابند

خلاصه اینکه نمک درمانی در منزل یکی از بهترین راه‌ها برای تسکین کمردرد و التهاب است. این روش درمانی بی‌خطر است و هیچ عارضه جانبی شناخته شده‌ای ندارد؛ بنابراین با امتحان کردن آن چیزی از دست نمی‌دهید.

روش‌های استفاده از نمک برای دیسک کمر و سیاتیک

به طور کلی دو روش برای نمک درمانی به منظور تسکین دردهای کمر و سیاتیک وجود دارد که در این بخش به آن‌ها می‌پردازیم.

حمام آب نمک برای کمر درد

در این روش باید 2 پیمانه نمک را در وانی با آب ولرم بریزید. توجه داشته باشید که آب حمام نباید زیاد داغ باشد، زیرا در این صورت مفاصل بدتر آسیب می‌بینند. سپس حداقل 12 دقیقه در وان قرار بگیرید تا نمک کاملا جذب بدن شود. انواع نمک دریا، آبی و صورتی برای این روش استفاده می‌شوند. با توجه به خواص نمک صورتی برای تیروئید اگر به مشکلات این غده نیز مبتلا هستید، از نمک صورتی برای تهیه حمام آب نمک استفاده کنید.

طرز تهیه کیسه نمک داغ برای درد

طرز تهیه کیسه نمک داغ برای درد

روش بعدی تهیه کیسه نمک داغ برای تسکین دردهاست. به این منظور از جوراب سفید نخی استفاده کرده یا کیسه‌ای با همین جنس بدوزید (پلاستیکی نباشد). سپس داخل کیسه یا جوراب را پر از نمک صورتی یا آبی کنید و درب آن را ببندید. کیسه نمک را روی ماهیتابه یا در ماکروفر گرم کنید و به مدت 18 تا 20 دقیقه روی کمر قرار دهید. اگر بدانید نمک آبی از کجا بخریم و به عبارتی نمک اصل تهیه کنید، حتی با یک بار استفاده متوجه تغییرات شگفتی در بهبود دردهای خود خواهید شد.

نمک درمانی در منزل با نمک‌های آبی و صورتی اصل فروشگاه بلوسالت

در این مقاله هر آنچه را که باید درباره نمک درمانی بدانید، در اختیار شما قرار دادیم. شما می‌توانید انواع و اقسام نمک‌های موردنیاز برای تسکین درد کمر و سیاتیک را با بهترین قیمت و ضمانت اصالت کالا از فروشگاه بلو سالت سفارش دهید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمک درمانی در منزل، استفاده از نمک داغ برای دیسک کمر و سیاتیک”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©