نمک دریا برای جوش و لک صورت چه کاربردی دارد؟

دسته بندی ها : مقالات
طبیعت سرشار از مواد و ترکیباتی است که بعضا از هزار داروی شیمیایی بهتر عمل می‌کنند. یکی از معجزه‌های طبیعی نمک دریاست که خواص شگفت‌انگیزی برای پوست صورت و بدن دارد. معمولا استفاده از نمک دریا روی پوست صورت عوارضی ندارد؛ اما با این حال ممکن است پوست شما را خشک کند. به همین دلیل حتما باید مرطوب‌کننده بزنید. در این مقاله بیشتر به فواید نمک دریا برای جوش صورت و لک‌های آزاردهنده می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.
نمک دریا برای جوش صورت

آیا نمک دریا برای پوست مفید است؟

نمک دریا هم مانند هر نمک دیگری مانند نمک آبی می‌تواند اثرات منفی و مثبتی روی پوست داشته باشد. از یک طرف، نمک دریا برای پوست مفید است زیرا به حذف سلول‌های مرده پوست، از بین رفتن آکنه و بهبود بافت کلی پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، مواد معدنی موجود در نمک دریا مانند منیزیم و پتاسیم، می‌توانند به تسکین و تغذیه پوست کمک کنند. از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از نمک دریا می‌تواند پوست را خشک کند و منجر به تحریک، آفتاب سوختگی و عوارض دیگر شود.

فواید نمک دریا برای پوست

فواید نمک دریا برای پوست

قبل از خرید نمک صورتی یا نمک دریا و استفاده از این دو معجزه طبیعت بهتر است با خواص و مزایای آن‌ها بیشتر آشنا شوید. با استفاده از نمک، سلول‌های مرده پوست و ناخالصی‌ها از بین می‌روند، پوست شاداب‌تر می‌شود و با استفاده مداوم خطوط و چین و چروک‌ها به حداقل می‌رسند. علاوه بر این، نمک دریا و نمک صورتی به عنوان یک ضدالتهاب عمل کرده و به بهبود آکنه، کاهش قرمزی پوست و کوچک‌تر شدن منافذ کمک می‌کنند.

1. بهبود شرایط پوستی؛ از خواص نمک برای پوست صورت

نمک دریا حاوی مواد معدنی مختلفی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که گفته می‌شود همه این مواد برای بیماری‌های خشکی پوست مانند اگزما و پسوریازیس اثرات درمانی دارند. البته با وجود این خواص نمک آبی افرادی که پوست خشکی دارند باید در استفاده از نمک احتیاط کنند؛ زیرا می‌تواند خشکی پوست را بیشتر کند. بهترین راه استفاده از نمک برای پوست‌های خشک این است که در کنار آن حتما مرطوب کننده بزنید.

2. نمک دریا برای جوش صورت

آکنه توسط یک باکتری به نام پروپیونی باکتریوم ایجاد می‌شود. نمک دریا دارای خواص ضدمیکروبی است و می‌تواند این باکتری مولد آکنه را از بین ببرد. در واقع نمک باکتری‌های موجود در پوست شما را جذب کرده، منافذ شما را باز و آن‌ها را کوچک می‌کند. همچنین ادعا می‌شود که نمک دریا نقش موثری در سم زدایی پوست، کاهش جوش و آکنه و به طور کلی سلامت پوست شما دارد.

خلاصه اینکه اگر با وجود استفاده از داروهای فراوان همچنان از جوش و آکنه رنج می‌برید، شاید بهتر باشد نمک دریا را هم در روتین مراقبت پوستی‌تان بگنجانید. گاهی اوقات صرفا استفاده از چنین ماده ساده‌ای مانند آگاهی از جایگزین نمک برای فشار خون برای سلامتی شما معجزه می‌کند.

خواص نمک برای پوست صورت

3. نمک دریا برای لک صورت

نمک دریا حاوی مواد معدنی بسیاری از جمله عوامل خشک‌کننده مانند گوگرد است. این مواد معدنی معمولا در محصولات ضد لک پوست استفاده می‌شوند. اگر آکنه و لک دارید، احتمالا استفاده از نمک دریا ایده خوبی باشد.

طرز استفاده از نمک دریا برای پوست

شاید در نگاه اول نمک پاشیدن روی پوست به اندازه درمان گوش درد با نمک عجیب به نظر برسد؛ اما اگر طرز درست استفاده از نمک دریا را بدانید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتایج شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد. در این بخش به توضیح چند روش برای استفاده از نمک دریا برای جوش صورت و همچنین لک‌های پوستی می‌پردازیم.

ماسک نمک دریا برای روشن شدن پوست

اگر می خواهید قرمزی و سوزش صورت را با نمک دریا کاهش دهید، طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. یک قاشق چای‌خوری نمک دریا، چند قاشق آب و مقداری عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود.
  2. خمیر را روی کل پوست صورت بمالید.
  3. بگذارید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند.
  4. در پایان صورتتان را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

به یاد داشته باشید که نمک نباید بیش از 10 دقیقه روی پوست بماند؛ زیرا در این صورت، احتمال تحریک پوستی وجود دارد. همچنین باید در حد اعتدال از این ماده طبیعی استفاده کنید تا پوست به آن عادت کند. به این منظور فقط هفته‌ای یک بار ماسک فوق را بزنید و وقتی پوست به آن عادت کرد، تعداد دفعات استفاده از آن را افزایش دهید.

ماسک نمک دریا برای روشن شدن پوست

اسکراب نمک دریا برای لایه برداری پوست صورت با نمک

نمک لایه بردار فوق‌العاده‌ای است که به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. همچنین نمک دریا سرشار از برخی مواد معدنی است که پوست را آبرسانی می‌کند و به دلیل وجود همین مواد معدنی نیز حدس و گمان‌هایی درباره ارتباط بین سنگ نمک و ثروت وجود دارد. طرز تهیه اسکراب نمک دریا عبارتند از:

  1. یک چهارم پیمانه نمک و مقداری آب را مخلوط کنید.
  2. نصف پیمانه روغن زیتون یا نارگیل را به آب نمک اضافه کنید. همچنین می توانید چند قطره از اسانس‌های مورد علاقه خود را بیافزایید.
  3. این محلول را روی پوست خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره‌ای اسکراب کنید.
  4. در نهایت صورت خود را با آب خنک یا ولرم بشویید.

طرز استفاده از نمک دریا برای پوست به عنوان تونر

تونر عضو جدایی‌ناپذیر روتین روزانه پوستی شماست. هدف اصلی تونر حذف هرگونه چربی اضافی از روی پوست، باز کردن منافذ و سفت کردن آن‌هاست. شما می‌توانید طبق مراحل زیر تونر صورت طبیعی خود را در خانه تهیه کنید:

  1. یک قاشق غذاخوری نمک دریا را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  2. کمی نمک صورتی اضافه کرده و هر دو نمک را حل کنید.
  3. این محلول را در یک بطری اسپری‌دار بریزید.
  4. تونر را قبل از آرایش روی صورت خود اسپری کرده و مقدار اضافی آن را با یک پد پنبه‌ای تمیز پاک کنید.

در مقاله دیگری راهنمایی‌تان کرده‌ایم که نمک صورتی هیمالیا از کجا بخریم.

خرید نمک‌های جادویی بلو سالت برای درمان جوش و لک صورت

در این مقاله به تاثیر نمک دریا برای جوش صورت و همچنین دیگر فواید آن اشاره کردیم و توضیح دادیم چطور باید از نمک دریا برای پوست صورتتان استفاده کنید. شما می‌توانید انواع نمک‌های مفید برای پوست را از فروشگاه بلو سالت سفارش دهید و از این طریق، سلامت پوست خود را تضمین کنید. در پایان اگر سوالی در این باره دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پاسخگوی شما باشیم.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نمک دریا برای جوش و لک صورت چه کاربردی دارد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©