تشخیص نمک صورتی اصل به 6 روش ساده

دسته بندی ها : مقالات
کمتر سرآشپز حرفه‌ای و کار درستی در دنیا وجود دارد که با نمک صورتی آشنایی نداشته باشد. نمک صورتی از دل کوه‌های هیمالیا استخراج می‌شود و از آنجایی که سرشار از عناصر مفید برای سلامتی است، طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. قاعدتا هر چه محبوبیت کالایی بیشتر شود، نمونه‌های فیک و تقلبی آن هم بسیار خواهد بود. از این رو هنگام خرید باید توانایی تشخیص نمک صورتی اصل را داشته باشید؛ چرا که نمک‌های تقلبی نه تنها هیچ مزیتی ندارند، بلکه ممکن است سلامت شما را به خطر بیاندازند. در این مقاله 6 روش ساده تشخیص نمک صورتی اصل را با هم بررسی می‌کنیم. از شما دعوت می‌کنیم مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.
تشخیص نمک صورتی اصل

تشخیص نمک اصل از تقلبی؛ قیمت نمک صورتی ایران بیشتر است

اولین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید، قیمت نمک است. قیمت نمک صورتی و همچنین قیمت نمک آبی در مقایسه با نمک‌های سفید معمولی بیشتر است؛ چرا که این نوع محصولات بسیار کمیاب هستند و با فرایندهای سخت و زمان‌بری استخراج می‌شوند. البته مزایای آن‌ها برای سلامتی کاملا ارزشش را دارد که بابت خرید هزینه کنید و از همین امروز نوع نمکی مصرفی‌تان را تغییر دهید. بنابراین اگر فروشنده‌ای نمک صورتی را بسیار پایین‌تر از سایر فروشگاه‌ها عرضه کرد، به احتمال زیاد کالای ارائه شده تقلبی است.

تشخیص نمک صورتی اصل با توجه به رنگ آن

نکته دوم برای تشخیص اصالت نمک، توجه به رنگ آن است. این نوع نمک‌ها رنگ صورتی ملیحی دارند و صورتی آن‌ها به هیچ وجه پررنگ و مصنوعی نیست. متاسفانه بسیاری از سودجویان نمک‌های سفید را با رنگ‌های شیمیایی به رنگ صورتی درآورده و تحت عنوان نمک صورتی می‌فروشند. به همین دلیل، باید نمک صورتی موردنیازتان را از سایت خرید نمک معتبر خریداری کنید. برای تشخیص این مورد، مقداری از نمک صورتی را در آب بریزید. اگر رنگ آب تغییر کرد، نمک مورداستفاده تقلبی است و در صورتی که بعد از گذشت مدتی، رنگ آب شفاف باقی ماند، احتمال اصل بودن نمک صورتی وجود دارد.

تشخیص نمک صورتی اصل با توجه به رنگ آن

تشخیص نمک صورتی اصل با چشیدن طعم آن

بعد از اینکه متوجه شدید نمک صورتی یا نمک آبی از کجا بخریم و محصول موردنیازتان را خریداری کردید، نوبت به تست‌های اصالت نمک می‌رسد. چه نمک صورتی به صورت سنگ نمک خریداری شده باشد و چه پودر نمک را تهیه کرده باشید، نمک باید مزه شوری بدهد. اگر هر طعم دیگری به غیر از شوری احساس کردید، احتمال تقلبی بودن نمک و رنگ شدن آن با رنگ‌های صنعتی وجود دارد. توصیه می‌کنیم در این شرایط، حتما دهان خود را بشویید؛ زیرا رنگ نمک تقلبی ممکن است سمی و مضر باشد.

آزمایش رطوبت سنجی نمک صورتی اصل

نمک‌های صورتی اصل رطوبت را به خود جذب می‌کنند و به همین دلیل اگر یک سنگ نمک صورتی را در محیط قرار دهید، سطح سنگ مرطوب می‌شود. در واقع این مورد یکی از فاکتورهایی است که باید هنگام پاسخ به سوال نمک آبی بهتره یا صورتی در نظر داشته باشید. اگر سنگ نمک صورتی خریداری شده، چنین خصوصیتی نداشت، به اصالت آن شک کنید.

آزمایش رطوبت سنجی نمک صورتی اصل

دوام سنگ نمک صورتی در برابر ضربه و شکستگی

سنگ نمک صورتی مانند هر نوع نمک دیگر مانند نمک بدون ید در برابر ضربه و شکستگی آسیب‌پذیر است و در صورتی که ضربه ببیند یا از ارتفاعی پرت شود، شکسته می‌شود. از این رو باید از سنگ نمک‌های صورتی و محصولات آن مانند آباژور، شمعدان، صابون و گوی ماساژ به خوبی مراقبت کنید. به عبارتی راه دیگر برای اطمینان از اصالت سنگ نمک خریداری شده، این است که ضربه کوچکی به آن بزنید. اگر سنگ شکسته نشد، احتمالا سنگ صورتی خریداری شده تقلبی است.

خرید نمک صورتی اصل از مراکز فروش نمک هیمالیا

حتی اگر همه راهکارهای فوق را امتحان کنید، باز هم احتمال کلاه‌برداری از شما وجود دارد. به همین دلیل بهترین راه برای اطمینان از اصالت نمک صورتی، این است که بدانید نمک صورتی هیمالیا از کجا بخریم. مراکز فروش بسیاری در سراسر کشور وجود دارند که نمک‌های صورتی اصل را به فروش می‌رسانند اما خرید حضوری مستلزم صرف زمان بسیار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتی الامکان نمک صورتی موردنیازتان را به صورت آنلاین و صرفا از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که خودشان نمک صورتی را استخراج می‌کنند.

خرید نمک صورتی اصل از مراکز فروش نمک هیمالیا

چرا باید نمک صورتی اصل بخریم؟

با توجه به تبلیغات بسیار در زمینه ارتباط بین سنگ نمک و ثروت و همچنین فواید به حق این نوع نمک، روزانه به تعداد سودجویانی که نمک‌های سفید معمولی را با رنگ کردن به فروش می‌رسانند و پول زیادی به جیب می‌زنند، بیشتر می‌شود. این افراد روز به روز از ترفندهای جدیدتری استفاده می‌کنند تا شما متوجه تقلبی بودن محصول نشوید؛ از رنگ کردن نمک‌های سفید با رنگ‌های سمی و مضر گرفته تا استفاده از چیزهایی که ذاتا نمک نیستند و به سادگی سلامتی شما را به خطر می‌اندازند.

حتی در بهترین حالت اگر نمک صورتی تقلبی هیچ خطری برای سلامتی نداشته باشد، هیچ فایده‌ای هم نخواهد داشت. نمک‌های صورتی اصل فواید بی‌شماری برای سلامتی انسان دارند و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی و فشار خون، درمان بیماری‌ها و مشکلات پوستی، تنظیم خواب، متعادل کردن هورمون‌ها، پاکسازی دستگاه گوارش، بهبود بینایی و افسردگی فقط مشتی از خروار هزاران فایده این نمک شگفت‌انگیز است.

خرید نمک صورتی اصل از فروشگاه بلو سالت

در این مقاله 6 راه ساده را برای تشخیص نمک صورتی اصل معرفی کردیم و گفتیم با چه ترفندها و توجه به چه نکاتی می‌توانید اصالت نمک صورتی را تشخیص دهید. بهترین راه برای اطمینان از اینکه نمک صورتی اورجینالی خریداری کرده‌اید، خرید از فروشگاه معتبری مانند بلو سالت بوده که با بیش از 12 سال سابقه درخشان نماینده رسمی و اصلی استخراج و پخش انواع نمک آبی و صورتی در ایران و جهان است و محصولات خود را در سراسر کشور و دنیا عرضه می‌کند.

شما می‌توانید برای ثبت سفارش و خرید انواع نمک‌های صورتی دانه ریز و دانه درشت و همچنین سنگ نمک صورتی به بخش فروشگاهی بلو سالت مراجعه کنید و محصول موردنظر خود را درب منزل تحویل بگیرید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوال یا تجربه‌ای درباره تشخیص نمک صورتی اصل دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تشخیص نمک صورتی اصل به 6 روش ساده”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©