طرز پختن پفک هندی بدون روغن و با روغن

دسته بندی ها : مقالات
پفک هندی یک تنقلات جذاب است که بسیاری افراد از آن برای پذیرایی از مهمانان و سرگرم کردن کودکان استفاده می‌کنند. همچنین یکی از خوراکی‌های ثابت هنگام تماشای فیلم و سریال است. راحتی، سرعت بالای آماده شدن و طعم لذیذ، از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این خوراکی هستند. ممکن است برخی افراد تصور کنند که پفک هندی به دلیل سرخ شدن با روغن فراوان خوراکی سالمی نباشد؛ اما این تنقلات پرطرفدار میان کودکان را می‌توان بدون روغن نیز آماده کرد. در این مقاله با طرز پختن پفک هندی بدون روغن و با روغن آشنا می‌شویم. اگر می‌خواهید نکات مهم تهیه یک پفک هندی خانگی خوشمزه را بدانید این مقاله برای شما نوشته شده است.
طرز پختن پفک هندی

درست کردن پفک هندی با نمک؛ طرز تهیه پفک هندی بدون روغن

برای پخت پفک هندی بدون روغن، اصلی‌ترین ماده‌ای که به آن به‌عنوان جایگزین روغن نیاز دارید، نمک است. برای اینکه این پفک خانگی سالم‌تر باشد، بهتر است از نمک ابی استفاده کنید. برای تهیه پفک هندی بدون روغن، ابتدا یک قابلمه یا ظرف گود را بردارید. حدود یک سوم ظرف را با نمک پر کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مدام نمک را هم بزنید تا کاملا داغ شود. مراقب باشید که حرارات گاز را به گونه‌ای تنظیم کنید که از سوختن نمک جلوگیری شود و فقط برای داغ کردن نمک مناسب باشد.

بعد از اینکه نمک خوب داغ شد، پفک هندی‌های کاملا خشک را داخل نمک کمی فشار دهید و چند دقیقه (حدود 2 تا 3 دقیقه) صبر کنید. بعد از گذشت این زمان، پفک شروع به پف کردن می‌کند. وقتی پفک‌ها به حالت درآمدند، آن‌ها را به کمک یک قشنگ به‌طور مداوم زیر و رو کنید تا پفک‌ها کاملا باز و نرم شوند. در نهایت می‌توانید پفک‌های آماده شده را با سس کچاب یا هر افزودنی دیگری که باب میلتان هست، سرو کنید.

نکات مهم پختن پفک هندی بدون روغن

هنگام آماده کردن مواد غذایی مختلف از غذاهای مخصوص پذیرایی مانند کیک خیس شکلاتی و پفک هندی گرفته تا غذاهای اصلی، برای متفاوت شدن و طبخ عالی مواد غذایی باید با نکات و ترفندهای پخت‌وپز آشنا باشید. مهم‌ترین نکته برای پختن پفک هندی بدون روغن به شرح زیر است:

  • پفک‌ها را به‌صورت یک‌جا در ظرف نمک نریزید.
  • بهتر است از پفک‌های شکل‌دار و کوچک برای این کار استفاده نکنید؛ چون پفک‌ها برای پف کردن باید کاملا به نمک آغشته شوند و در پایان نمک از آن‌ها جدا شود.
  • پفک هندی باید کاملا خشک باشد. در غیر این صورت، نمک جذب پفک و شور می‌شود.

بعضی افراد نسبت به استفاده از روش تهیه پفک هندی بدون روغن و با استفاده از نمک تردیدهایی دارند. این گروه نگران شور شدن پفک هندی هستند. برای اطمینان از اینکه پفک‌ها در این روش شور نمی‌شوند، پس از پخت می‌توانید پفک‌ها را الک کنید تا اگر نمک اضافی به آن‌ها چسبیده جدا شود.

طرز تهیه پفک هندی بدون روغن

طرز تهیه پفک هندی با روغن؛ روشی ساده برای پخت پفک هندی

اگر میزان روغن مصرفی برایتان اهمیتی ندارد، تهیه پفک هندی با روغن، ساده‌ترین روش برای پخت این نوع پفک است. بهتر است در این روش از یک ماهیتابه که سطح مقطع کوچکی دارد استفاده کنید. به این ترتیب به روغن کمتری نیاز دارید و پفک‌ها به‌خوبی در روغن غرق می‌شود. روغن را داخل یک ماهیتابه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا روغن خوب داغ شود. برای تشخیص گرم شدن روغن دستتان را بالای ظرف نگه دارید. در‌صورتی‌که گرمای روغن را احساس کردید، به دمای مناسب برای پختن پفک هندی رسیده است. حال وقت آن رسیده که پفک‌ها را در روغن بریزید و مدام هم بزنید تا پف کنند.

استفاده از مواد غذایی مناسب برای سلامت بدن نیز اهمیت بالایی دارد. به‌عنوان مثال برای درمان میگرن با نمک می‌توانید به جای نمک‌های معمولی از نمک‌های معدنی مانند نمک آبی و نمک صورتی استفاده کنید.

نکات مهم پختن پفک هندی با روغن

برای تهیه پفک هندی با روغن و پف کردن مناسب باید به رعایت چند نکته ساده توجه داشته باشید. به کمک ترفندهای زیر می‌توانید یک پفک هندی لذیذ و خوشمزه درست کنید:

  • پفک باید کاملا در روغن غوطه‌ور باشد؛ در غیر این صورت پف نمی‌کند و احتمال تیره شدن و سوختن آن وجود دارد.
  • اگر بابت ناسالم بودن پفک خانگی‌تان به دلیل مصرف زیاد روغن نگران هستید، بعد از خارج کردن پفک‌ها از روغن، آن‌ها را روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی پفک‌ها جذب است یا از روش بدون روغن برای تهیه پفک هندی استفاده کنید.
  • اگر پفک‌های هندی درشت انتخاب کرده‌اید، برای اطمینان از اینکه به همه جای پفک روغن می‌رسد، باید آن‌ها را یکی یکی سرخ کرده و به محض اینکه همه جای آن پف کرد، از روغن خارج کنید.

آشنایی با ترفندهای آشپزی کمک می‌کند که از هر ماده غذایی به بهترین نحو استفاده کنید و بهترین خروجی را داشته باشید. به‌عنوان مثال می‌دانیم  اگر لپه قیمه نپخت چه کنیم و دیگر نیازی به دور ریختن مواد غذایی، اصراف‌ و صرف وقت دوباره نخواهید داشت.

طرز تهیه پفک هندی با روغن

مواد اولیه مورد‌نیاز برای تهیه پفک هندی لوله‌ای خانگی

بسیاری از خانواده‌ها تمایل دارند برای اطمینان از تهیه یک خوراکی و عصرانه سالم برای خود و فرزندانشان، پفک هندی را از صفر تا صد در خانه تهیه کنند. درست کردن پفک هندی در خانه کار ساده‌ای است و برای طرز تهیه پفک هندی لوله‎ای خانگی به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

  • نشاسته گندم: 2 قاشق غذاخوری
  • آب سرد: 1 و ½ لیوان
  • روغن: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

برای تضمین سلامت اعضای خانواده می‌توانید برای تهیه پفک هندی از نمک صورتی یا آبی به جای نمک‌‌های معمولی استفاده کنید. توجه داشته باشید که قیمت نمک صورتی با‌توجه‌به معدنی بودن و دشواری فرآیند استخراج کمی بالاتر از نمک‌های معمولی است.

طرز تهیه پفک هندی لوله‌ای خانگی

آشنایی با مراحل طرز پختن پفک هندی خانگی

با رعایت یک دستورالعمل ساده و مواد اولیه در دسترس می‌توانید یک پفک هندی خانگی لذیذ درست کنید. مراحلی که برای طرز تهیه پفک هندی خانگی باید طی شود به شرح زیر است:

  1. نشاسته را در آب سرد بریزید و مدام هم بزنید تا کاملا حل شود.
  2. یک قاشق غذاخوری روغن و به میزان مورد‌نیاز نمک و فلفل به محلول نشاسته اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  3. مواد مرحله دوم را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید. مدام هم بزنید تا مانند فرنی کمی غلیظ شود.
  4. کف یک سینی را کاغذ روغنی بیاندازید و مایع پفک هندی را در قیف بریزید. سپس با قیف مایع را به فرم دلخواهتان روی سینی حالت دهید. به کمک قاشق هم می‌توانید این کار را انجام دهید.
  5. سینی پفک هندی را روی بخاری یا در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود.
  6. در مرحله آخر بعد از خشک شدن کامل پفک هندی‌ها، با استفاده از یکی روش‌های با روغن یا بدون روغن پفک هندی‌ها را سرخ و آماده طبخ کنید.

برای اینکه پفک طعم بهتری داشته و سالم‌تر باشد، از نمک آبی 185 گرمی کریستالی می‌توان استفاده کرد. این نمک معدنی خواص بسیار مفیدی برای بدن دارد. این مقدار نمک را می‌توانید بارها و بارها برای تهیه پفک هندی استفاده کنید.

پخت پفک هندی با روغن یا بدون روغن؛ با مزایا و معایب هر روش آشنا شوید

همه ما برای تهیه غذاها و تنقلات مورد‌علاقه‌مان به دنبال بهترین و سالم‌ترین روش طرز تهیه هستند. هر‌یک از روش‌های طرز تهیه پفک هندی بدون روغن و با روغن مزایا و معایب خاص خود را دارد. روش بدون روغن سالم‌تر است. به‌خاطر اینکه در این روش پخت روغن حذف می‌شود و میزان کالری پفک هندی کمتر خواهد بود. همچنین در این روش با استفاده از یک الک می‌توان نمک‌های اضافی روی پفک‌ها را الک کرد. در نتیجه یک عصرانه و تنقلات کاملا سالم می‌توانید تهیه کنید. تنها عیب پخت بدون روغن پفک هندی، کاهش میزان تردی‌ است.

برای آشنایی با طرز تهیه انواع مواد غذایی مانند طرز پخت آبگوشت با گوشت گوسفندی و ترفندهایی که به پخت سالم‌تر و خوشمزه‌تر غذاها کمک می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به بلاگ بلوسالت مقالات دیگر را نیز مطالعه کنید.

پختن پفک هندی خوشمزه و سالم با نمک آبی بلوسالت 24

در این مقاله طرز پختن پفک هندی را به دو روش با روغن و بدون روغن آموزش دادیم. همچنین راهنمایی‌تان کردیم که چطور خودتان در خانه و با چند ماده اولیه ساده و در دسترس پفک هندی درست کنید. نمک‌های آبی بلو سالت طعم خاصی به پفک هندی می‌بخشند و آن را سالم‌تر می‌کنند. در پایان اگر سوالی درباره تهیه پفک هندی یا خرید انواع نمک آبی و صورتی دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان بلو‌سالت 24 در اسرع وقت پاسخگوی شما همراهان عزیز خواهند بود.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز پختن پفک هندی بدون روغن و با روغن”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©