کیسه نمک داغ برای زانو درد چه تاثیری دارد؟

دسته بندی ها : مقالات
نمک در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد و کم نیستند کسانی که انواع و اقسام دردهای مفصلی خود را با نمک درمان کرده‌اند. در واقع نمک چیزی فراتر از یک افزودنی شورمزه است و خواص شگفت‌انگیزی در بهبود دردهای مفصلی مانند زانو درد دارد. اگر شما هم جزو آن دسته کسانی هستید که مدام از زانو درد رنج می‌برند، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. در این مطلب توضیح می‌دهیم که مزایای استفاده از کیسه نمک داغ برای زانو درد چیست و چطور باید از این روش استفاده کنید. از شما دعوت می‌کنیم که مطالعه این مطلب کاربردی را از دست ندهید.
کیسه نمک داغ برای زانو درد چه تاثیری دارد؟

آرتروز زانو چیست؟ با درمان قطعی آرتروز زانو آشنا شوید!

قبل از اینکه به تاثیر باورنکردنی نمک آبی بر بهبود درد آرتروز زانو بپردازیم، بهتر است آشنایی کاملی با بیماری خود داشته باشید. در این عارضه، غضروف مفصلی اطراف زانو تخریب و فرسوده می‌شوند. در نتیجه پوشش بین مفاصل و غضروف‌های زانو از بین می‌رود و ساییدگی استخوان‌ها با هم افزایش پیدا می‌کند. درد و ورم، سفتی زانو و کاهش توانایی حرکت از جمله عوارض شایع آرتروز زانو است.

آرتروز زانو چیست؟ با درمان قطعی آرتروز زانو آشنا شوید!

علائم آرتروز زانو در زنان و مردان چیست؟

آرتروز زانو در بین بانوان بالای 45 سال بیشتر است. با این حال تقریبا همه زنان و مردان مبتلا به این عارضه علائم مشابهی از جمله موارد زیر را تجربه می‌کنند:

  • صداهای نامعمول زانو مانند کلیک کردن و ساییده شدن
  • مشکل در راه رفتن مانند قفل شدن زانو هنگام شروع حرکت
  • درد مفاصل که بسته به آب و هوا تغییر می‌کند (بهتر یا بدتر می‌شود)
  • سفتی، تورم و خم شدن مفصل زانو
  • درد مفصل زانو که به آهستگی پیشرفت می‌کند یا دردی که به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد
  • گرم شدن و قرمزی پوست

با توجه به علائم نه چندان تحمل‌پذیر آرتروز زانو، کاملا منطقی است که بابت قیمت نمک صورتی مقداری هزینه کنید و از مزایای کیسه نمک داغ برای زانو درد بهره‌مند شوید. در بخش‌های بعد بیشتر توضیح می‌دهیم که چرا کیسه نمک داغ بر بهبود دردهای مفصلی شما موثر است.

نمک برای زانو درد چه فوایدی دارد؟ درمان زانو درد شدید در خانه

خواص و فواید نمک بیش از آن چیزی است که تاکنون فکرش را می‌کردید. از خواص نمک صورتی برای تیروئید کم کار گرفته تا تسکین دردهای مفصلی، مواردی است که نمی‌توان به سادگی از آن چشم‌پوشی کرد. در بین دریای خواص بی‌شمار نمک، گرما درمانی با کیسه نمک‌های داغ شده یکی از بهترین روش‌های بهره‌مندی از فواید این ماده جادویی است. در واقع گرما می‌تواند انتقال عصبی عضلانی، متابولیسم بافت و انعطاف‌پذیری کلاژن را افزایش و به تبع آن گرفتگی و دردهای عضلانی و مفصلی را کاهش دهد.

چرا باید برای درد زانو از کیسه نمک داغ استفاده کنیم؟

گرما جریان خون در عضلات را افزایش می‌دهد. با افزایش جریان خون اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به بافت آسیب دیده می‌رسد و در نتیجه ترمیم این بافت‌ها سریع‌تر انجام می‌شود. از طرف دیگر اگر از نمک‌های معدنی مانند بهترین نمک برای پرکاری تیروئید استفاده کنید، این خاصیت گرما درمانی به مراتب بیشتر می‌شود. در واقع انواع مواد معدنی نمک شامل کلسیم، منیزیم و پتاسیم نقش به سزایی در التیام دردهای مفصلی و عضلانی دارند. در بخش بعد بیشتر با دلیل تاثیر اعجاب‌انگیز نمک داغ بر درد زانو آشنا می‌شوید.

تاثیر نمک صورتی بر زانو درد

کیسه نمک داغ چطور زانو درد را کاهش می‌دهد؟

در نگاه اول پاسخ این سوال که نمک چطور می‌تواند زانو درد را درمان کند، شاید به اندازه اینکه خوردن نمک در بارداری نشانه چیست کمی عجیب باشد؛ اما چیزی جز حقیقت نیست. کیسه نمک معدنی با گرم شدن، گرمای زیادی را در خود جذب می‌کند و باعث عمل یونیزاسیون با اثر ضدالتهابی می‌شود که به کاهش درد و سفتی عضلات کمک خواهد کرد. در واقع منیزیم موجود در نمک صورتی و آبی خواص بی‌شماری هم برای تسکین دردها و هم برای حفظ سلامتی بدن، کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت خواب دارد و همین مورد، این دو نمک را به گزینه ایده‌آلی برای تهیه کیسه نمک داغ برای زانو درد تبدیل کرده است.

چگونه کیسه نمک داغ برای زانو درد درست کنیم؟

درست مانند سرم قندی نمکی کیسه نمک را نیز خودتان در خانه می‌توانید درست کنید. به این منظور ابتدا کیسه‌ای از پارچه نخی یا پنبه‌ای بدوزید یا به سادگی از یک جوراب نخی سفید استفاده کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید پارچه یا جوراب مورداستفاده برای این کار پلاستیک داشته باشد. سپس کیسه را با کریستال‌های کوچک نمک صورتی یا آبی پر کنید و محکم ببندید. شما می‌توانید از نمک‌های آسیاب شده هم استفاده کنید، اما کریستال‌ها بهتر گرما را نگه می‌دارند و همچنین نتیجه کار تمیزتر خواهد بود.

چطور از کیسه نمک داغ برای زانو درد استفاده کنیم؟

بعد از ساخت کیسه، استفاده از آن مانند پایین آوردن تب کودک با نمک کار چندان سختی نیست. به این منظور، تابه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید و کیسه نمک را با احتیاط در آن گرم کنید. همچنین می‌توانید 30 ثانیه کیسه را در مایکروویو قرار دهید. بعد از گرم کردن کیسه، ابتدا امتحان کنید که کیسه به اندازه کافی گرم شده باشد؛ یعنی نه آنقدر زیاد که پوست بسوزد و نه آنقدر کم که عملا هیچ تاثیری نداشته باشد. در مرحله بعد کیسه نمک داغ را روی زانو قرار دهید و صبر کنید تا درد زانوها بهبود یابند.

چطور از کیسه نمک داغ برای زانو درد استفاده کنیم؟

خرید نمک صورتی و آبی برای ساخت کیسه نمک داغ برای زانو درد از بلو سالت

در این مقاله توضیح دادیم که آرتروز زانو چیست، چه نشانه‌هایی دارد و چرا و چطور باید از نمک‌های صورتی و آبی برای تسکین این درد آزاردهنده استفاده کنید. به طور خلاصه، استفاده از کیسه نمک داغ قدمت چند هزار ساله دارد و می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن انواع دردها از جمله درد زانو، کمر درد، گردن درد، گرفتگی‌های قاعدگی و میگرن را کاهش دهد. شما می‌توانید انواع نمک‌های صورتی یا آبی موردنیاز خود در سایزهای مختلف برای ساخت کیسه نمک را با بالاترین کیفیت از بلوسالت سفارش دهید. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر همراهان عزیز و همیشگی بلو سالت به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کیسه نمک داغ برای زانو درد چه تاثیری دارد؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©