طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده ترین روش

دسته بندی ها : مقالات
پیتزا از آن دسته غذاهایی است که همه در هر شرایط و موقعیتی طرفدار آن هستند. حال فرض کنید که تصمیم گرفته‌اید با آماده کردن یک خمیر پیتزای ساده، غذایی خوشمزه و لذیذ برای پذیرایی از مهمانانتان تهیه کنید. در این شرایط فقط کافیست که یک روش ساده و سریع برای تهیه خمیر پیتزا بلد باشید. در این مقاله طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده ترین روش را برای تهیه یک خمیر ترد و دلچسب به شما آموزش خواهیم داد. بعد از مطالعه این مقاله حتی افراد مبتدی نیز می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان، خمیر پیتزایی عالی و خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان آماده کنند.
طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده ترین روش

مرحله اول؛ آماده‌سازی مواد اولیه برای تهیه خمیر پیتزا

برای تهیه خمیر پیتزا ابتدا باید مواد لازم را به‌طور کامل تهیه کنید. برای طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده ترین روش فقط به 6 ماده اولیه در دسترس نیاز خواهید داشت که به شرح زیر است:

  • آرد سفید: 2 پیمانه
  • مخمر: 1 قاشق مرباخوری سرپر
  • آب: یک سوم پیمانه
  • نمک: 1 قاشق چایخوری
  • روغن: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: 1 قاشق غذاخوری

برای اینکه خمیر پیتزا سریع‌تر آماده شود بهتر است از مخمر فوری استفاده کنید. برای فعال‌سازی مخمر نیز نیاز به آب گرم دارید. برای طعم‌دهی بهتر به خمیر ما به شما خرید نمک آبی را پیشنهاد می‌کنیم. برای افزایش طعم و تهیه خمیر با بافت نرم، استفاده از روغن زیتون نیز توصیه می‌شود. به کمک این مواد اولیه می‌توانید خمیر پیتزایی با‌کیفیت و خوش‌طعم تهیه کنید. مقدار دقیق مواد اولیه بسته به تعداد و اندازه پیتزا متغیر است.

مواد مورد‌نیاز برای تهیه خمیر پیتزا

مرحله دوم؛ طرز تهیه مخلوط خشک برای آماده کردن خمیر پیتزا

ابتدا در یک ظرف مواد خشک شامل آرد سفید، نمک، شکر و مخمر را به‌طورکامل با یکدیگر مخلوط می‌کنید. برای دریافت نتیجه بهتر، قبل از مخلوط کردن مواد، آرد را الک کنید. برای طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر نیز باید به این نکته مهم توجه کرد. برای خمیر پیتزا بهتر است از آرد سفید همه کاره یا همان آرد سفید سه صفر یا چهار صفر استفاده شود.

مخلوط کردن مخمر با مواد نیز دو دستورالعمل دارد. اگر از تازه بودن پودر خمیر مایه مطمئن هستید، آن را مستقیما می‌‎توانید با مواد خشک ترکیب کنید. در‌صورتی‌که از تازگی آن مطمئن نیستید، داخل یک ظرف جداگانه خمیر مایه را با مقداری آب ولرم و شکر مخلوط کنید تا به عمل بیاید.

نحوه مخلوط کردن مواد برای تهیه خمیر پیتزا

مرحله سوم؛ اضافه کردن آب و روغن برای تهیه خمیر پیتزا

در این مرحله باید مواد مایع شامل آب ولرم و روغن زیتون را به مواد خشک اضافه کنید. به کمک دست یا با استفاده از یک همزن دستی مواد باید به‌خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. بعد از اینکه مواد با یکدیگر مخلوط شدند، با دست خمیر را ورز دهید. برای نمک صورتی اصل برای خمیر پیتزا و هر نوع غذایی می‌توانید به بخش فروشگاهی سایت بلو‌سالت 24 مراجعه کنید.

مرحله چهارم؛ استراحت و به عمل آمدن خمیر پیتزا

بعد از مخلوط کردن مواد و ورز دادن خمیر باید برای اینکه خمیر به‌خوبی به عمل بیاید و حجم آن دوبرابر شود، خمیر را داخل یک کاسه چرب شده قرار دهید. سپس روی آن را محکم بپوشانید و حدود 90 دقیقه داخل یخچال بگذارید. در‌صورتی‌که محدودیت زمانی ندارید، بهتر است خمیر به مدت یک شب داخل یخچال بماند.

استراحت مواد برای به عمل آمدن خمیر پیتزا

برای یادگیری غذاهای سنتی مانند طرز تهیه آش رشته خانگی پیشنهاد می‌کنیم سایر مقالات بلاگ بلو‌سالت 24 را نیز مطالعه کنید.

مرحله پنجم؛ تقسیم و شکل دادن خمیر

بعد از ور آمدن خمیر نوبت به تقسیم خمیر به توپ‌های کوچک و آماده‌سازی برای پهن کردن می‌رسد. برای این کار ابتدا خمیر ور آمده را به سمت پایین بکشید تا حباب های هوا آزاد شود. سپس خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و به شکل یک دایره روی تخته یا یک سطح صاف برای ریختن مواد روی آن پهن کنید و شکل دهید. قطر و ضخامت و پهنای خمیر را به دلخواه خودتان می‌توانید تعیین کنید. سپس مواد را با‌توجه‌به نوع پیتزا روی خمیر بریزید و برای پخت داخل فر قرار دهید.

نحوه تقسیم و پهن کردن خمیر پیتزا

اگر به غذاهای بین‌الملل علاقه‌مند هستید در بلاگ بلو‌سالت 24 طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده و سایر غذاهای بین‌المللی نیز در اختیارتان قرار داده شده است.

نکات مهم برای طرز تهیه خمیر پیتزا عالی؛ نیازی به تخم‌مرغ و کره ندارید

برای تهیه یک خمیر پیتزا ساده، نیازی به تخم‌مرغ و کره ندارید. به جای این مواد برای نرم و مزه‌دار کردن خمیر بهتر است از چند قاشق روغن زیتون استفاده کنید. به‌این‌ترتیب خمیری خوشمزه و در حین حال سالم خواهید داشت.

با استفاده از آب گرم زمان اثرگذاری مایه مخمر کاهش می‌یابد و سرعت عمل آمدن خمیر پیتزا بیشتر می‌شود. استفاده از این ترفند برای مواقعی که نیاز به تهیه سریع خمیر پیتزا دارید مناسب است. توجه داشته باشید که دمای آب بین 100 تا 110 درجه فارنهایت باشد. زیرا دمای بیشتر از 130 درجه فارنهایت، مخمر را از بین می‌برد. استفاده از آب بسیار سرد نیز مانع به عمل آمدن مخمر می‌شود.

طرز تهیه خمیر پیتزا در خانه؛ سریع، سالم و خوش طعم

طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده‌ترین روش و با استفاده از مواد اولیه در دسترس، یک انتخاب راحت و سالم است. به کمک مراحلی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، با ساده‌ترین و در دسترس مواد، با زحمت کم و به روشی سریع می‌توانید خمیر پیتزا با طعم دلخواه و کیفیت رستورانی را در خانه تهیه کنید. برای تهیه خمیر پیتزا نرم، ترد و خوش طعم باید از مواد اولیه تازه و با‌کیفیت مانند روغن زیتون یا نمک‌های طبیعی استفاده شود. اگر شما هم خودتان در خانه خمیر پیتزا درست می‌کنید، خوشحال می‌شویم تجربیات و دانشتان را با ما و خوانندگان بلاگ بلو‌سالت 24 به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه خمیر پیتزا به ساده ترین روش”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2020-2024 BLUESALT24 - All Rights Reserved©